WAYS OF INCREASING HIGH SCHOOL LEARNERS’ MOTIVATION USING MODERN TECHNOLOGIES IN TEACHING ENGLISH

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Mansurova Nargiza Alisher qizi

Abstract

This article considers the effective use of innovative pedagogical technologies for increasing high school learners’ motivation in the process of learning English. One of the strategic tasks of a teacher is to create the need and ability to learn a language independently, to continue education and self - education. Its solution is impossible without the formation of each high school student’s persistent learning motivation, a constant desire to delve into the field of knowledge. This is what will determine the success of the younger generation in the future, not only during school years, but also their ability to realize their inner potential in further professional education. The problem of forming and increasing motivation to study, in general, and when learning a foreign language, in particular, has always been and remains one of the most important tasks of didactics.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Section
Articles

References

1) Газета «Народное слово», 11.12.2012 г., № 40 (5630). О мерах по дальнейшему совершенствованию системы изучения иностранных языков / Постановление Президента Республики Узбекистан от 10 декабря 2012 года ПК–1875. –
2) //http://www.norma.uz/novoe_v_zakonodatelstve/v_uzbekistane_vvoditsya_nepreryvnoe_obuchenie_inostrannym_yazykam
3) /http://www.press-service.uz/ru/news/5325/Выступление Президента Республики Узбекистан Шавката Мирзиёева на встрече, посвященной 25-летию образования Республиканского интернационального культурного центра
4) Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики. - М.: Русский язык, 1988. – C.27
5) Маркова А. К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте: Пособие для учителя. - М.: Просвещение, 1993. – C.15
6) Носович Е. В., Мильруд Г. П. Критерии содержательной аутентичности учебного текста // Иностранные языки в школе. - М.: Просвещение. 1999. № 2. – C.18